Bangkok-Drijvende markt-Karchanaburi

24 april 2017 - Kanchanaburi, Thailand

Bij het woord vakantie denk ik altijd aan uitslapen. Nou niet in Thailand dus. Vanmorgen om half vijf ging de wekker. Zo vroeg is het hotelporsoneel nog niet wakker dus zelf de ingepakte koffers mee naar benden nemen, uitchecken en ontbijten. Zes uur stipt vertrekt de bus naar het lokale treinstation. Enige voordeel aan vroeg vertrekken is de afwezigheid van de zon. Vandaag gaan we naar de warmste provincie van Thailand en starten met 30 graden die al snel zal oplopen naar 40. Met de trein rijden we een uur later de beroemde treinmarkt in. Een markt op en langs de rails. Wij waren voor de bezoekers op de markt net zo'n bezienswaardigheid als andersom. Per bus gaan we verder naar de kleurrijke drijvende markt. Al spetterend en na een half uur voorzien van een blikke kont ervaren we het leven op het platteland door met een longtailboot langs huisjes naar de toeristische drijvende markt te varen. Lunchen op een drijvend vlot dat over de rivier Kwai naar de beroemde brug wordt getransporteerd. Even afkoelen in het Thai-Birma spoorlijn museum, nog met vol ontzag de oorlogsbegraafplaats bezoeken en dan gaan we alle 24 weer braaf in de bus onderweg naar ons hotel buiten Kanchanaburi. En wat is die duik in het warme zwembad toch heerlijk