Chiang Mai- treinreis naar Bangkok

1 mei 2017 - Chiang Mai, Thailand

Verrassing, weer vroeg op staan. Koffers buiten zetten, ontbijten en om 8:00 uur op weg naar onze volgende excursie. 25 km fietsen over het platte land. Onderweg bezoeken we een rijst "molen" Hier wordt de rijst van zijn vliesje ontdaan. Vervolgens een houtbewerkingsplaats waar ze geweldige meubels en beelden maken met de hand. Natuurlijk heeft Mats de grootste olifanten kop uitgezocht om mee naar huis te nemen. Moest hij echter nog 10 km mee fietsen op de moutainbike bij circa 36 graden. Tenslotte komen we bij een bedrijfje waar ze huisjes/altaartjes maken voor de overledene en doodskisten. Even flink trappen en wat rijstvelden verder zijn we klaar voor de lunch. Eenvoudige bami en macaroni. Als we rond twee uur weer in het hotel zijn nemen we nog even een verkoelende duik en bereiden we ons voor op de treinreis. In Thailand gaan ze vaak vroeg naar bed dus onze bedden waren om 21:00 uur al opgemaakt. Het was de bedoeling om dan ook stil te zijn. 5:00 uur de volgende ochtend zou de wekker gaan. Een geweldige ervaring om een keer in een primitief bed in de trein te slapen. Voor lange mensen echter niet aan te raden want de bedden zijn max 1,80 meter lang.