Chiang Rai-Gouden driehoek-lunch bij de bergstammen

27 april 2017 - Chiang Rai, Thailand

Oke het blijft vroeg. De reis gaat vandaag naar de Gouden driehoek: het punt waar de grenzen van Thailand, Myanmar en Laos samenkomen. Eerst ochtendgymnastiek voor de gehele groep. Tig trappen omhoog en dan nog eens en dan komen we op het mooie uitzichtpunt met het overzicht over de Mekong Rivier en het drielandenpunt. Even rondwaggelen en hup de bus weer in, op weg naar het koele opiummuseum. Daarmee is de dag nog niet rond. Waarschijnlijk kan ik binnenkort geen bus meer zien maar we springen er toch maar weer in op weg naar de hilltribes. Hoog in de bergen wonen de Hmong en Lahu bergstammen. In de zomer, want dat is het nu in Thailand is het daar echt niet koeler. Met een kleine truck worden we verder de berg op gebracht (blij toe) en gaan we eerst lekker lunchen bij de Lanjia Lodge. Bergafwaarts mogen we wel lopen en zo zien we goed hoe de bergstammen leven. Natuurlijk gaan we ook even langs de plaatselijke medicijnman. Omdat we echt niet stil kunnen zitten hebben we voor vanavond een Thaise massage van 2 uur geboekt. De ervaringen zijn wisselend maar die dame van mij zou ik zo willen meesmokkelen in mijn koffer.

1. Friederike:
    30 april 2017
    Ha Emma en Ruud,
    Inmiddels alle foto's en verhalen goed bekeken en gelezen op de laptop en op mijn zonnetaccount (deze staat niet op mijn iPad).
    Indrukwekkende tour maken jullie en wij genieten mee !
    Fijne verjaardag,
    Will en Freddy